اخبار و مقالات

​پلو خورش های ایرانی چقدر کالری دارند؟!
تاریخ انتشار : 1395/4/5 ساعت 16:02:03



پلو خورش های ایرانی چقدر کالری دارند؟!

 
غذا و تغذیه>در این مطلب سعی شده كالری خورش‌ها و پلوهای ایرانی كه به‌طور معمول در هفته می‌خوریم، بررسی شود؛ مثلا یك بشقاب خورش فسنجان (20 قاشق) حدود 900 کیلوكالری دارد.

خیلی از كسانی كه می‌خواهند وزن كم كنند برنج نمی‌خورند تا چاق نشوند اما به جای برنج، خورش‌ها را خالی یا با نان می‌خورند و فكر می‌كنند كالری كمتری دریافت كرده‌اند و می‌توانند با این روش لاغر شوند. اگر شما هم جزو این گروه هستید پس از خواندن این مطلب به اشتباهات خود پی می‌برید.

در این مطلب سعی شده كالری خورش‌ها و پلوهایی كه به‌طور معمول در هفته می‌خوریم، بررسی شود؛ مثلا یك بشقاب خورش فسنجان (20 قاشق) حدود 900 کیلوكالری دارد در صورتی‌كه اگر سه قاشق از خورش را با 10 قاشق برنج بخورید، حدود 350 کیلوكالری وارد بدن‌تان كرده‌اید. حالا دیگر انتخاب باشماست.

خورش خالی و بدون برنج را باید در حجم زیاد بخورید تا سیر شوید. با یكی، دو قاشق خورش كه نمی‌توان گرسنگی را برطرف كرد همین است كه باعث می‌شود بیشتر آدم‌هایی كه طرفدار این رژیم غذایی هستند، اشتباه كنند و سر میز غذا با خیال راحت یك بشقاب پر خورش بخورند و به این فكر كنند كه چقدر امروز كالری كمتری خورده‌اند و چقدر هم لاغر شده‌اند. بعضی‌ها كنار یك بشقاب خورش چند تكه نان پركالری هم می‌خورند كه این كار می‌تواند كالری یك وعده غذایی را به هزار تا هم برساند.

خورش قورمه‌سبزی